- Jeg håber, at vi kan tage ved lære af, hvor positivt det har været, at pligten i beskæftigelsesindsatsen har været sløjfet for den gruppe, jeg arbejder med, siger socialrådgiver Lone Engels, der arbejder på Jobcenter København – Lærkevej. Foto: Privat

Socialrådgiveren Lone: Bevar coronakrisens færre krav til ledige

28. maj 2020, 12:35
Socialrådgiveren Lone Engels ser markante fordele ved at sagsbehandle med langt færre krav til de ledige. Det har hun kunnet praktisere under coronakrisen. Men inden længe er alt ved det gamle, frygter hun.

Tre gange havde Hans meldt afbud til samtaler på jobcenteret. Hver gang havde han meldt afbud over e-Boks, og hver gang med en gyldig grund. Men da man som ledig skal stå til rådighed for samtaler med jobcentret, var det efterhånden et problem med de gentagne afbud og de ubesvarede opkald, når hans sagsbehandler Lone Engels ringede til ham.

LÆS OGSÅ: Coronakrisen har sat socialrådgivere fri: Det har givet gode menneskelige resultater

Få fuld adgang til A4 Arbejdsliv


Første måned for 1 kr

Herefter 69 kr/måned

Kontakt­oplysninger


Virksomhed eller organisation?
Køb erhvervsabonnement
Log ind på A4 Arbejdsliv
Glemt kodeord?