Lærere har haft bedre tid til kerneopgaven under coronakrisen

20191014-132143-L-1920x1143we
Folkeskolen kan tage meget nyttig viden med fra tiden under coronakrisen, mener flere. Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix
TEMA: Corona i Danmark
7. jun. 2020 09.45
Kortere skoledage, færre test og mindre elevgrupper. Det er nogle af de elementer, der har præget skoledagen under coronakrisen. For mange lærere har det givet mere rum for kerneopgaven - undervisningen. Det mener Danmarks Lærerforening og en ekspert i folkeskolen.

Selvom folkeskolerne den seneste tid har stået over for et hav af logistiske udfordringer for at opfylde krav som hyppig håndvask og afstand, er der alligevel flere elementer fra coronaperioden, som en del lærere gerne tager med sig videre.

LÆS OGSÅ: Lærere om ny millionaftale: De falder på et meget tørt sted

Det fortæller Regitze Flannov, der er lærer og formand for undervisningsudvalget i Danmarks Lærerforening (DLF).    

- På grund af alle de sundhedsfaglige regler har man typisk været flere lærere om færre børn, og det giver en unik mulighed for at være mere omkring de enkelte børn og til at lave forløb, som er mere koncentreret, siger hun til A4 Arbejdsliv.

Glemt kodeord